مجله دنیای حیوانات

مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی

مجله دنیای حیوانات

مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید پیشرفت تکنولوژی با به حداقل رساندن فعالیتهای جسمانی حداکثر بهره وری را برای ما به ارمغان آورده ولی در عوض فاصله ما وطبیعت را افزایش داده است. در شرایط کنونی که زندگی با فشارهای روحی و استرس فراوان همراه است، ضروریست سلامت روح و روان نیز مد نظر قرار گیرد.ماهیان زینتی در آکواریوم های خانه آرامش بخش محیط اطراف شما خواند بود.

افزایش میزان افسردگی و بیماری های اعصاب و روان در جامعه ناشی از خلاء میباشد. یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این چالش، تهیه آکواریوم برای محل زندگی و استراحت است. دنیای زیر آب و اسرار آن همیشه مورد توجه انسان بوده و می تواند حداقل نیاز به ارتباط با طبیعت را کمی جبران نماید. نگهداری ماهیان آکواریومی نه تنها موجب سرگرمی شده، بلکه تماشای آنها پس از اتمام کار روزانه باعث تسکین اعصاب و انبساط خاطر می گردد.

امید می رود متخصصین در فضای بدون استفاده داخل آپارتمان طراحی آکواریوم را دردستور کار خود قرار دهند. پیشرفت های حاضر در ارتباط با آکواریوم و تجهیزات جانبی آن، رسیدگی و نگهداری آکواریوم را بسیار آسان نموده است. بخاری اتوماتیک، انواع فیلترهای تصفیه فیزیکی و فرابنفش، غذا دهنده اتوماتیک، انواع پمپ و ….  میتواند نیاز به تعویض آب را تا یک سال برطرف نماید.

از منظر دیگر تکثیر وپرورش ماهیان زینتی می تواند به عنوان حرفه ای اشتغال زا، زودبازده، اقتصادی و مفرح انتخاب گردد. با توجه به اینکه بخش عمدهای از غذای ماهیان را مواد پروتئینی تشکیل می دهد، لذا مواد دفعی آنها دارای یون آمونیوم می باشد که در صورت افزایش میزان آن در آب می تواند باعث مرگ ماهیان گردد. لذا ما باید به طریقی جلوی افزایش بیش از حد آن را در آب بگیریم.

استفاده از گیاهان آبزی در آکواریوم می تواند در این خصوص بسیار موثر باشد چراکه گیاهان آبزی یون آمونیوم NH4 راجذب می نمایند، در نتیجه ما به تعویض آب کمتری نیاز خواهیم داشت.

  • مجله دنیای حیوانات